21 keer bekeken

Osho Niets zijn

• maandag 02 december 2019 @ 17:59
    reactie op (#1) kagib

Een mens die volmaakt in de Tao leeft kent zichzelf niet; jij wel, omdat je ziek bent.
    Het ego is een ziekte, geen geringe ziekte, want je moet voortdurend bedenken dat je iemand bent. Daaruit blijkt dat je in een diep ongemak verkeert. Dat ongemak creeert het ego.
    Een volkomen gezond, natuurlijk wezen kan alles vergeten.
    Hij is als een wolk, als een bries, als een rots, als een boom, als een vogel, maar nooit als een mens.
    Hij is niet, want alleen aan ziekte moet je denken, alsof je een wond hebt.

Osho

mbt de eerste zin op zich ken je jezelf wel maar je bent er niet meer mee bezig. Je bent tot niets geworden alles is tot Niets geworden. Ik ben tot niets geworden en daarom kan ik totaal onbevangen en puur zijn in het moment. Ik weet niet wat ontstaat in het moment, het ontstaat het moment roept het op. 

lieve warme groet Kagib

• zaterdag 30 november 2019 @ 13:13

Een mens die volmaakt in de Tao leeft kent zichzelf niet; jij wel, omdat je ziek bent.
    Het ego is een ziekte, geen geringe ziekte, want je moet voortdurend bedenken dat je iemand bent. Daaruit blijkt dat je in een diep ongemak verkeert. Dat ongemak creeert het ego.
    Een volkomen gezond, natuurlijk wezen kan alles vergeten.
    Hij is als een wolk, als een bries, als een rots, als een boom, als een vogel, maar nooit als een mens.
    Hij is niet, want alleen aan ziekte moet je denken, alsof je een wond hebt.

Osho