11 keer bekeken

Kagibs dagboek

• vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:15

15-8-99 zonsverduistering
    Oké wat de zonsverduistering betreft, een unieke gebeurtenis maar het viel toch een beetje tegen. In Nederland was hij ook niet volledig maar 97% maar ook dit was heel lang geleden. Erik en ik zijn op stap gegaan maar het weer hielp niet echt mee, het was zwaar bewolkt. Maar het was ook een hemelsbreed verschil tussen 97% en een volledige verduistering. Toch was het nog een mooie ervaring vooral de mystieke wolkenpatronen het idee dat het avond werd, de stilte, en duidelijk het zien van die zwarte schaduw over de zon vooral toen de schaduw weer kleiner werd was dit goed te zien. Op tv konden we dus de volledige verduistering zien, en dat had een grote impact op mensen. Het grappige was dat waar de mystiek zijn werk deed, druïde- groeperingen samenkwamen dat het daar zwaar bewolkt bleef, wat voor bezweringen ze ook afriepen en hoe hard ze ook dansten, het ging zelfs regenen. Het was ook wel bijzonder om te zien, die zwarte zon met een soort aura er omheen, en het werd ook echt een paar minuten pikkedonker. Het grappige is ook dat een zonsverduistering vroeger met angst en beven tegemoet werd gezien en nu geeft het mensen een kick. Nu blijft het afwachten of niet werkelijk de finale is aangebroken.

Verder ziet het er naar uit dat ik niet naar de bruiloft van Annemiek ga, het voelt gewoon niet alsof mijn innerlijk niet instemt met deze bruiloft, ik heb zelfs nog geen felicitatiekaart geschreven. Nu heb ik dus dit afspraakje met Angela. Ik heb wel Carolien aan de telefoon gehad omdat ik daar dan eventueel wilde blijven slapen. Een fijn contact maar op zondag, vandaag dus had ze net een intensieve workshop achter de rug, en dat voelde niet goed. Ze belt wel een dezer dagen op voor een andere afspraak.

Vrijdag op stap geweest, dus ook op zoek naar Mark en gevonden. Hij werkt nu dus in een instrumentenwinkel waarvan er gelukkig maar twee waren. Hij gedroeg zich heel vreemd, alsof ik een klant was. Ik maakte duidelijk dat ik dit niet leuk vond en wat mij betreft was de verbinding met Mark voorlopig afgelopen. Gelukkig belde hij dezelfde avond nog op waardoor we de harmonie konden herstellen en ik het tel. nr. van Angela kreeg. Ik heb ook het boek voor Mario opgehaald en ben dit nu aan het lezen. Volgens mij kan het best wel wat voor hem gaan betekenen als hij zich een beetje openstelt. Het is waar gebeurd en geschreven vanuit de beleving van een kind dat de aura van andere mensen ziet en eerst het idee heeft dat iedereen hetzelfde ziet, ook krijgt hij bezoek van allerlei mensen die overgegaan zijn en ziet hij elfjes en kabouters. Ik ben benieuwd.
    Gisteren heb ik me nog onder de mensen begeven, een soulnight in de stad, podia buiten opgesteld, het swingde de pan uit en heb er intens van genoten en heerlijk geswingd.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-su3Jxd6hhf