11 keer bekeken

Kagibs dagboek

• vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:31

28-7-99 de dierentuin
    Warm, heel warm.
    Gisteren was er nog een koel briesje, maar ook die is verdwenen.
    Maar het is goed, er is vrede in mij, nog geen tijd voor actie.
    Over de afgelopen dagen dus niet zoveel te melden.

Het weekend weer op stap geweest.
    Zaterdag bij mijn moeder en zondag naar de dierentuin voor Mario's verjaardag. Ik moet zeggen, ik vond de dierentuin erg leuk, was er al heel lang niet geweest, sinds mijn kindertijd niet meer. De hele club was er, kinderen van Mario, zijn vriendin Karin, Carla en Jan met Roosje en Lieneke, en ik en Diana. De kinderen van Mario zijn echt schatjes, Sjuul en Roel. Het was ook echt een kinderfeest, een eindeloze stroom van kinderwagens met hummeltjes erin, en erlangs, samen met ouders, ook dit was een genot om te zien. Dan de dieren, apen natuurlijk, kamelen, leeuwen, tijgers, allerlei kleinere knaagdieren, gieren, allerlei andere vogels, olifanten, teveel om op te noemen. En iedere soort had zo'n eigen uitdrukking op het gezicht, zo passend bij die vorm, ieder een heel eigen uitstraling. Wat dat betreft jaagde de tijgers en leeuwen me weinig schrik aan. Ik kon me niet voorstellen als ik ze in het wild zou tegenkomen dat ze dan aan zouden vallen. 
    Ook was er nog een reusachtig klim festijn voor kinderen, met netten, hangbruggen, glijbanen, het krioelde van de kindjes met hun vader of moeder, meestal de vader, ze vonden het volgens mij ook wel leuk weer eens kind te mogen zijn. Ook Sjuul met Mario deed zijn best om omhoog te komen, al was dat niet makkelijk met zijn kleine beentjes, hij was relatief klein vergeleken bij de anderen.
    Alles bij elkaar dus een heel geslaagde dag, en het lijkt me zeker leuk nog eens een dierentuin te bezoeken.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-NnR3I5VQde