7 keer bekeken

Kagibs dagboek

• maandag 08 oktober 2018 @ 15:02

8-3-99 nieuwe beweging
    Nou en toen was er opeens volop beweging.
    Ineens liggen er allerlei mogelijkheden voor me klaar.
    Verbinding met Roermond, met Almen. Volledige instemming met alles wat er in me leeft. Het jaar van het Konijn is nu dan toch werkelijk in gang gegaan, en ik ben er alleen maar heel blij mee.
    Afgelopen donderdag naar Roermond centrum de Kracht geweest. Het was een aangenaam gesprek met Dick en hij gaf me alle ruimte. Wonderlijk genoeg hadden hij en anderen vlak daarvoor een soort van brainstorm gedaan waarbij zei eigenlijk tot dezelfde uitkomsten waren gekomen als waar het bij mij om gaat. Dus dat klikte wel tussen ons, en er was wederzijdse bekrachtiging. Ik zie hier ook zeker mogelijkheden alleen hoop ik dat er dan ook mogelijkheid tot wonen zal zijn. Kijken maar hoe dit spoor verder zal gaan.
    De volgende dag belde ik naar Almen, bleek dus dit initiatief hetzelfde te zijn als waar bij mij bijna 2 jaar geleden alles als een luchtbel uit elkaar was geploft, het Stromende Water met Jakob Slappendel. Alleen Jakob Slappendel heeft zich teruggetrokken en er is een andere Stichting voor in de plaats gekomen. In het gesprek met Erik die het nu dus overgenomen heeft waren er weer veel verbindingen en wederzijdse her-kenning. Hij vertelde wel dat ze niet zomaar op dit punt gekomen waren, dat zich van tevoren wel heel veel had afgespeeld. Nu was er nog maar een heel klein groepje en kan hij alle hulp gebruiken. 

Tsja nu wordt me ineens alles in handen gegeven. Maar hoe nu Roermond en Almen aan elkaar te passen? Maar niet te hard van stapel lopen, het is allemaal nog in het beginstadium. Eerst verdere gesprekken voeren, eventueel een keer naar Almen, vooral steeds goed blijven voelen dan zal alles vanuit het moment wel duidelijk worden. In ieder geval gister brief opgestuurd waarin concreet de mogelijkheden staan die ik zie mbt Roermond, en welke rol ik hierin wil spelen, de algemene teksten had ik al achtergelaten. Vandaag zal ik een pakketje met die teksten op de post doen naar Almen, en dan maar kijken hoe het aankomt.

Ja lekker hoe alles zo ineens kan veranderen. Het ziet er allemaal wel heel rooskleurig uit. Wat rozen betreft, de betekenis van de Rozenkruisers verandert hierdoor ook nogal, raakt toch steeds meer op de achtergrond, het belang ervan. Ik weet niet hoe lang het nog te combineren valt. Als ik in Roermond ga wonen, zal het nog wel lukken, maar in Almen wordt het wel heel moeilijk. Ook dit zal vanuit het moment wel duidelijk worden.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-mqUyBPz55M