10 keer bekeken

Kagibs dagboek

• maandag 08 oktober 2018 @ 13:07

25-2-99 inzicht
    In de buitenwereld nog steeds weinig reactie, alleen Jenny.
    Annema is wel weer terug in mijn leven en als vanouds. Het ziet er wel naar uit dat ze eindelijk in een opwaartse spiraal zit, ik ben blij voor haar.
    Met mijn ouders en zussen heb ik helemaal geen contact meer gehad.
    Het belangrijkste proces heeft eigenlijk bij de Rozenkruisers plaatsgevonden. Ik zal het eens in het kort proberen uit te leggen.

Over het algemeen hebben er veel intensieve uitwisselingen plaatsgevonden over mijn dimensie en dat ik die eigenlijk mis bij de Rozenkruisers. Afgelopen dinsdag viel eigenlijk alles op zijn plaats. Marie Jose was er ook bij, en zij heeft eigenlijk door een opmerking voor deze doorbraak gezorgd. Het was weer heel intensief, uitgebreide uitwisselingen en weer over dat wat we missen bij de Rozenkruisers, het aspect van inzicht, het doorleven van emoties dat ze dan vanzelf wegvallen. Toen plaatste Gemma een opmerking dat ze weken met iets gelopen had en dat toen bij een weekend-conferentie dit helemaal wegviel. Deze werking heb ik zeker ook ervaren, dat ik allerlei vragen had en dat die daar allemaal wegvielen. Dat was ook waardoor ik op twee benen bleef hinken, omdat ik tot dat moment het belang van dit energieveld ervaarde. Maar op de terugweg toen we over allerlei doorpraatte zei Marie Jose over wat Gemma gezegd had, dat ze had willen reageren met dat ze wel hoopte dat Gemma dan ook begrepen had waar ze zoveel moeite mee had, voordat het zomaar als sneeuw voor de zon oploste. Hier zaten we dus helemaal op één lijn. Maar zelfs toen was ik er nog niet over uit of het goed kan zijn als iets zomaar oplost. 

Thuisgekomen bleef het me bezighouden, en toen kwam de vergelijking met Jezus naar boven. Hij zei toen hij die wonderen deed, en nu niet meer zondigen. Hieraan vast zit dus, dat hij op dat moment het euvel wel wegnam maar als iemand weer zijn oude leefwijze zou oppakken dan zou het euvel weer terug komen. Toen maakte ik de verbinding met dit energie-veld, dat dit eigenlijk hetzelfde is. Ook daar worden bepaalde dingen weggenomen, de ene keer meer pijnlijk dan de andere keer. Maar omdat er uiteindelijk geen werkelijk inzicht hoeft te zijn kan het zijn dat de energie die weggenomen was weer terugkomt. Uiteindelijk hoeft het dus niets op te lossen. En toen viel het eigenlijk bij mij op zijn plaats. Het is een steuntje in de rug, er wordt een nieuwe kans gegeven maar een fundamentele doorbraak hoeft zo niet plaats te vinden. 

Mijn conclusie nu is, dat dit energie-veld toch oud is. Het is puur en zuiver, een Christusveld maar past niet meer in deze levensfase. De groei gaat verder, en wat nu mogelijk is heb ik in mijn eigen leven op aarde gebracht. Een innerlijke verbinding maken, en onder leiding van deze verbinding de weg door de duisternis gaan naar het Licht, onder leiding van het Licht. Geen enkele speciale hulp meer, in totale vrijheid dit pad gaan, inzicht krijgen in je leven, het doorleven, en het zo oplossen. 
    Dit Christusveld zet me nu ook aan om deze nieuwe stappen te zetten, hoe raar dit eigenlijk ook is omdat het onder leiding staat van een structuur die weer los zal moeten laten. 
    Toen was het goed, nu niet meer.
    Toch het idee dat de tijd van Geestesscholen voorbij is.
    Tijd voor integratie.

Ik ervaar bij dit alles een grote innerlijke bevrijding. Alle onzekerheid mbt de Rozenkruisers is weg. Alles is op zijn plaats gevallen. Mijn verbinding is nu dan ook heel anders.
    Moet ik nog wel verbinding houden?
    Het voelt nog van wel, gewoon mijn spel spelen, de Stroom vrijlaten.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-eN8P3a3iiV