12 keer bekeken

Kagibs dagboek

• woensdag 16 mei 2018 @ 13:03

18-10-93 Life Foundation
    Het is hier een chaos in huis.
    Mijn kamertje zit in het midden van een schoonmaak, de huiskamer is een zooitje, in de keuken is de afwas niet gedaan omdat ik nie doorgegeven had dat ik niet thuis zou eten, boven liggen overal kleren omdat mammie midden in de wisseling van de zomer naar winterkleren zit.
    Ik ben op het moment ook nog niet de rust zelve.

Gisteren weer naar bijeenkomst van de Life Foundation van Mansukh Patel geweest.
    Het was een diepe ervaring. Er was ook een nieuwe Engelse jongen overgekomen uit het centrum in Wales. Heel lief en zacht, een ongelooflijke glimlach op zijn gezicht. Hij zong met ons, deed meditaties, en vooral één oefening bracht ons heel dicht bij elkaar. Samen het uitdrukken van het opengaan van een bloem. Dit was heel mooi, en heel diep. 
    Ja, aan het eind vroeg ik hem dus of ik niet iets binnen hun organisatie kan betekenen. Hij zei meteen enthousiast ja. Ik moet nog wat meer uitleggen wat ik wil brengen en dan legt hij het voor aan de mensen in Engeland. Spannend.

19-10-93 Zijn
    Gisteren een gesprek gehad met een arts over wel of niet arbeidsongeschikt zijn.
    Over twee weken weet ik in ieder geval meer.
    Op het moment is het geld bijna op en wil ik aan Taizé en die andere Spirituele conferentie mee kunnen doen dan moet ik snel geld kunnen storten.
    Geld is de issue nou, onvoorstelbaar!!

God, de Bron, de Christus is, is Liefde. Alleen wij halen onszelf hier op alle mogelijke manieren uit weg. Maar vroeg of laat zullen we dit inzien en uit eigen vrije wil terug keren naar de Liefde, naar God.

Door dit inzicht is in een fractie van een seconde alle verzet en ongeduld weggevallen. Voel me weer in balans. Alweer een wonder.
    Ik weet nu dat ik met dit basisgevoel van Liefde alle activiteiten mag/kan ondernemen en dat ik dan alle ondersteuning krijg. Als dit basisgevoel maar enigszins ontbreekt of in mijn gevoel gezegd wordt dat iets niet goed is moet ik deze activiteit niet doorzetten.
    Maar als dit basisgevoel blijft dan ben ik vrij, vrij in deze Liefde.
    Dit basisgevoel houdt in, geen verlangen, innerlijke rust, vertrouwen, dankbaarheid, vreugde.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/RK0UW9NOSC