11 keer bekeken

Kagibs dagboek

• dinsdag 15 mei 2018 @ 15:09

9-10-93 Zohra
    Ja gisteren dus naar Zohra geweest.
    Het is dus heel duidelijk. Ik moet voor mezelf gaan staan en dat wat ik ben gebruiken voor wat ik voel dat goed is. Ik voel nu dat ik dit tot in mijn diepste wezen durf toe te laten, rust vertrouwen en kracht hierin. Ik durf nu een instrument te zijn van Uw werk lieve Goddelijke Vader. Laat de Liefde stromen, dan is alles goed.  

11-10-93 film
    Gisteren onverwachts nog een hele mooie inspirerende film gezien.
    Ik had hem al gezien maar ik ben blij dat ik nog een keer gekeken heb.
    Het ging over een man die zijn geheugen kwijt was, en het perfecte gezicht voor een Jezuscampagne had, en uiteindelijk ook Jezus was. Hij voelde zich ook aangesproken door de naam Jezus.
    Het was ook zo'n lieve oprechte man, vol vertrouwen, zonder angst. 
    De thematiek van het Jezusverhaal zat er eigenlijk ook steeds doorheen verweven. En juist de eenvoudigen van Geest zagen wie hij was, maar de machthebbers zagen alleen zijn buitenkant en wilden die buitenkant uitbuiten. 
    Hij ontmoet een terroriste die uiteindelijk haar eigen leven opoffert voor zijn leven, en een vrouw die aan de drugs is, maakt hij het ook heel moeilijk. De kinderen houden werkelijk van hem, vooral een jongetje in een rolstoel dat door het vertrouwen in deze man Jezus op staat en loopt. Jezus ziet dit niet meer. Hij wordt in een sanatorium opgesloten omdat hij een beetje gek zou zijn.
    De film maakte ook duidelijk hoe moeilijk het is om in een bestaande situatie verandering te brengen, al ben je dan Jezus. Zonder wonderen ben je gewoon een mens.

13-10-93 Taizé
    Nou, de bijstandsprocedure is in ieder geval in gang.
    Eindelijk een bericht binnen van de gezondheidsdienst voor een gesprek, aanstaande maandag.
    Verder blijf ik ongelooflijk intensief dromen.

Het lijkt erop dat Taizé een belangrijke ingang wordt.
    Een heel stimulerend gesprek met meisje dat hierbij betrokken is.
    Met kerstmis is er een conferentie in Munchen, ik voel dat ik daar bij moet zijn.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/HJiY03v0ZT